Helg

Som ni alla vet från tidigare inlägg så var det tänkt att jag skulle få sluta på Itella.  Men i torsdags beslöt  jag mig för att ta ett snack med "chefen" om hur det skulle bli för mig. Han berättade då att jag fick komma nästa dag och kanske veckan efter. På ett sätt känns det bra men samtidigt  känns  det som han kan komma när som helst igen och be mig gå för  att det inte finns mer jobb att erbjuda.

Det positiva med denna vecka var att det var löning i fredags igen i och med att vi får lön varannan fredag. Tyvärr har mitt bankort inte kommit ännu, utan det skickades hem till min adress i Sverige. Så nu går man bara och vänta tills det ska komma.  För övrigt så känns det som man har stadgat sig här i Norge nu. Vi har ju, lägenhet, bankkonto, norsk personnummer, skattekort och eventuellt jobb haha.

Jag måste bara informera er om att vi är ganska duktiga på att laga mat . Eller ja ialla fall i början, men sedan så gick det lite nerför, men nu är vi på väg upp igen hoppas jag.  Igår åt vi flygade jakob med cashernötter för ovanlighetens skull och  idag serverades det potatisgratäng a lá Emma och Laura och till det blev det citronlax.


Nu ska jag gå och starta ett tvättmaskin och ämnar över datorn till min kära vän Emma

Ha en trevlig helg för det tänker jag ha

/ Laura
Flygade Jakob                    Laxen


Eftersom inte Farzan pratade med mig i måndags trodde jag att jag satt rätt säkert på Itella. Men tydligen inte för i torsdags, en halvtimme innan vi slutar, kommer Farzan till mig och säger "jo Emma, det kanske är lite sent påtänkt men vi har inte så mycket jobb imorgon så du kan inte komma då men kanske nästa vecka".

Det ordnade sig iallafall för Kristian på Adecco hade ett nytt jobb till mig, på ett annat lager där jag börjar på tisdag. Känns rätt bra ändå för jag var rätt less på Itella så det ska bli spännande att prova på något nytt. Ska jobba där till och börja med fram till den 7 december och sedan kanske ändå fram till jul så jag hoppas på det.

Jag fick iallafall mitt bankkort i torsdags och det var efterlängtat, vart shopping i helgen :) Men samtidigt så får man nog passa sig så man inte helt plötsligt står där med 0 kr på kontot. 

HADE! /Emma 


Kommentarer
Postat av: Bengt

Ser mumsigt ut :-)

2008-11-23 @ 23:51:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0