Thursday! SOL 20+++

Ja nu har vi jobbat oss fram till långhelgen :) Härligt det ska bli. Idag har det varit riktigt bra väder 20 i skuggan och en hel del mer värme i solen. Höll på att få solsting där i barnhagen hehe. Imorgon är planerna grillning i parken med ett gäng från linkan, hoppas på att värmen håller i sig! Frågan är bara vad ska läggas på grillen? Har två kilo kyckling i frysen, men en pepparbiff locker mera.. Får se vad som finns på budget pris;) Ikväll är jag änligen frisk och kry, jag och laura ska nog iväg på en power jogg i solen snart. Medans stackars emma ligger hemma, hennes tur att få en släng av dagis-sjukan..

Som sagt imorgon blir det grillning och även solning eller shopping. Så länge sedan jag shoppade loss.. Ska försöka hålla mig tills nästa helg, då det bär iväg till sthlm för att fira mina 20 år! Hela familjen och morbror Jan, längtar:) På lördag överraskade Espen med två biljetter till en Stand-Up show nere på Aker. En hel hög med flinka norska komiker som ska få oss att skratta. Hoppas de inte är någon från Stavanger bara.. kan inte förstå vad de säger. Låter som en blandning mellan en dansk en tysk och en norsk. Omöjligt.

Hört rykten om att det blir folktåg längst Karl Johan imorgon, de firar första maj riktigt stort här i Oslo. Så ska vara där med kameran! (Laura sköter den;))

Nu ska jag avsluta och vi ska ta oss ut i solen. Hoppas alla ni där hemma får en kjempe trevlig kväll! Ät gott från oss. Måste erkänna att det känns lite ovant att inte fira Valborg i härnta, men men bara att smaka på den norska varianten :)

Lite bilder från en lång kvällspromenad i veckan
Botaniska parken

Nyöppnade jernbanetorget

Operalen


       

Kos dere! // Katarina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0