Utedag

Nu är det äntligen fredag igen och helgen är faktiskt efterlängtad.  Förra fredagen fick jag ett erbjudande som jag självklart tackade jag till. Erbjudande var att jobba februari ut. Så nu cirkulerar jag runt på tre olika dagis. Vilket är helt okej men jag som tyckte att jag hade lite problem med namnen förr, ni kan ju tänka er själva hur det är nu, och jag som har hört att jag brukar vara bra på att komma ihåg namn haha.

 

 I alla fall så fick jag mitt schema i måndags och det var faktiskt helt okej. Så nu har jag samma schema som en annan tjej hade förut, vet inte riktigt varför det är så.  Men när jag pratade med en annan som jobbade där, sa hon att den förra tjejen var liksom en som var lite extra med ett av barnen. Så det kan nog stämma att jag också ska vara det.  

 

Det dagiset jag var på idag hade friluftsdag nästan hela dagen. Som tur var hade vi inte allt för många barn idag, eftersom många är lediga. Tror vi var som mest åtta barn vilket var väldigt skönt.  

 

Jag och en annan tjej tog med några barn på en liten skidtur och det var faktiskt riktigt mysigt även om jag själv inte åkte, men hade önskat att jag hade haft ett par skidor med mig så det kanske blir en skidtur när jag kommer hem eller vad säger du mamma?.


Vissa av barnen var riktigt duktiga fast vi fick hjälpa till ganska mycken. En tjej fick inte på sig sina skidor så tyvärr fick hon gå, en annan blev ledsen ganska ofta för minsta lilla, vilket var väldigt jobbigt. När vi kom tillbaka fick det varmchoklad å korv och efter var det fritt fram att leka. Så nu är man helt slut efter att ha varit ute nästan hela dagen och åkt pulka och diverse saker haha men de bjuder jag på.

 


Laura

Kommentarer
Postat av: Anonym

Klart vi ska åka skidor, om du kommer hem innan snön har smält bort! Det var ju ett tag sen sist, så vi är nog lika ringrostiga båda två. Idag är det bara 1 grad kallt! Tusen kramar/Mams

2009-02-21 @ 12:26:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0