Monday, a day like no other

Det börjar ju snart närma sig påsk, så är det full show med att påskpyssla på dagiset. Idag så gjorde vi stora kycklingar av trä och diverse småplock av  fjädrar, pärlor och kulörtkulör etc.

På det andra dagiset jag jobbar på så har dom gjort gräs i små krukor och små kycklingar av ull. Man blir lite sugen själv faktiskt.


Imorgon väntas en hel dag på ett och samma dagis vilket ska bli skönt. Slipper jag släpa omkring på mina skor och min overall jag har fått lånat. Jag får väl se hur långt barnen har kommit med pjäsen det ska sätta upp innan påsken. Dom är så duktiga på att sjunga själva, så ska bli kul att se när allt bli klart. Dom har alla fått olika karaktären från Kamomilla Stad. Några är rövarna någon är lejon och några är tant sofie också vidare.

På onsdag är det exakt en vecka tills jag ska åka hem. Det ska bli skönt komma hem och vila upp sig och träffa alla igen.


Ni kanske känner igen denna låt Rövarvisan
Nu drar vi ut på rövarstråk 
Ja vi ska ut och röva
Med bara sånt vi kommer åt och sånt vi kan behöva
Nu e de mörkt i stad och land
nu sover folk så gott de kan
vilket jag också ska göra nu
nu drar vi iväg med vår säck och vårt spann.
Både Kasper å Jesper och Jonathan

God natt

Laura


Kommentarer
Postat av: Carina

Å...jag blir glad när jag tänker på att du snart är här igen! Kram/Mams

2009-03-31 @ 21:25:36
Postat av: maddis

snart kommer du hem:D

2009-04-01 @ 16:18:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0