Eldorado

Helgen har gått alldeles för fort.. Snart ska vi gå och möta Emma på Oslo S, hon kommer hem från Härnta. För ca 2 timmar sedan fick jag och Laura världens städ ryck! Damsugning, torka golv, dammtorka, diska, tvätta, rensa! Äntligen kan man andas ut här hemma:) Jag har till och med varit så duktig att jag lagat 6 port korvstroganoff hehe. I fredags så lagade jag och låår enchilladas, det var något fel på fajitas-kryddan.. slutade med att allt smakade falukorv..? Men den fick gå ner i alla fall, mye HOT-tacosås istället. På lördag vaknade jag av att solen lyste, underbart! Här har det varit runt 6-7 +++ grader hela veckan och soligt. Våren är verkligen på väg! :D Efter en stadig frukost begav vi oss ner till karl johan för att "shoppa", blev inte mycket inhandlat. Njöt mest av stämningen, massor av uppträdanden längst gågatan. Sedan Kino på kvällen tillsammans med Espen och Lauras arbetskompis Sara, riktigt trevligt. Såg filmen "the international" på Eldorado. Helt greit film, 3 av 5 toasters!

Idag vart det en lång promenad i Frognerparken och en titt i Oslo-museum. Alldeles bredvid dit Espen flyttat. Det verkar vara en söndags aktiviteten för alla Oslo sossarna att besöka parken. Många familjer och glada människor:) Till och med en gubbe som åkte längskidor på en lite snöplätt, haha såg lite kul ut. Nu ska vi iväg och köpa nått gott till kvällen.

Hoppas alla har det bra där hemma och följer våran blogg;)) gärna fler kommentarer! alltid kul =)



Pussokram / Katarina


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0