God morgon

Igår var det 15 maj det vill säga firadet av 17 maj i barnehagen. Dagen börjad med att vi samlades allihopa, jag fick hjälpa till att göra kroner till alla barnen, som dom skulle bära när vi skulle gå i tåg runt området där jag jobbar.

I förrgår haglade och regnade det på dagen men igår hade vi i alla fall tur med vädret. Dock blåste det lite men vi hade solen med oss.

Efter att vi hade gått runt området, gick vi tillbaka till banehagen, alla föräldrar och barn. Där serverades det korv med bröd,kaffe och massa kakor etc.   5 årsklbubben sjöng också några låtar. Sist men inte mist så fick barnen glass på eftermiddagen som dom hade tjatat om så länge.

I helgen ska vi väl bara ta det lugnt, eller i alla fall jag, eftersom jag har som sagt blivit förkyld igen. Igår kväll grillade Emma och Katarina medans jag låg och sov. Imorgon blir det att ta sig ner till Karl Johan och 17 maj firadet. Ska bli roligt att se hur pass stort dom verkligen firar här.



                 



             



Laura


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0